oncontextmenu="return false"

Du kommer aldrig behöva se mig ligga död på vägen

Denna ''flykt'' fick ett hastigt slut, fick en tid på sjukhuset ikväll och åkte därför hem igen. Och nu ska jag gå på antibiotika. Men jag hann med att gosa med hunden, bevittna ett fasligt åskoväder och en liten fikastund.

Och nu är jag hemma igen, ska fixa mig varm oboy och en kalasgod macka. Sen krypa ner framför Ice age

I'll be yours to keep

Idag flyr jag Finspång och kommer hem imorgon förmiddag. Då ska jag träffa den personen i världen som alltid får mig på bättre humör och som får mig glömma allt som inte är bra. Vi ska äta pancakes och dricka te och se klart den skräckfilm vi aldrig hann. Jag ska försöka få igång mina ben igen för dom är nästintill förlamade.

För övrigt vill jag tipsa om Llojd som finns på Spotify, de har en väldans fin stämma och väldans fina texter.

Jag kommer älska mitt liv snart

En bra kväll med bra folk. Grillat, ätit, pratat, skrattat, cyklat, badat, hoppat från femman, hoppat från sjuan. Hållit i handen och hoppat och slagit i och fått en chock och svullna ben och ömma ben och sagt godnatt. Gått runt i ett ekande mörkt tomt hus och lagt mig i sängen och känslan att kroppen tas över av smärta och försvinner. Somna i mörker och försöka att inte tänka läskiga tankar. Försöka att inte känna ensamheten för det har varit en underbar kväll ändå.

Som om du behöver mig

Tittar igenom bilder från detta år och kommit fram till att min favoritårstid numera är våren.

När vintern försvinner allt mer och mer, mörka dagar blir ljusare och värmen sakta men säkert kommer över oss. Månadernas fina namn och världen får återigen mer färg och mer kärlek.

Man känner pirret i kroppen, att nu är vintern över och inga mer mörka dagar. Man blir gladare och lyckligare. Sen första gången man får gå barbent igen efter månaders längtan och väntan.

Man ser hur fin världen är.

När himlen gråter

Idag har jag städat hela huset, dammsugit, torkat, dammat och plockat. Jag har varit hur ofräsch som helst och jag har gått runt i raggsockor. Jag har inte ätit nån lunch och jag har suttit och läst nya favoritbloggen. Jag har lyssnat på Coldplay och Ben Howard och väldans fina låtar, och jag har läst texter om hjärtesorg och om att släppa taget och om orättvisor och alla har de träffat mig rakt i själen. Jag har skrivit och skrivit mina känslor på papper efter papper och jag har tinat kycklingfiléer och marinerat dem. Allt medans himlen gråter.

Jag tar vara på varje sekund det känns lite lättare och jag gör allt för att komma över honom helt men det förändrar inte det faktumet att jag skulle ta en kula för honom eller åka tvärs över jordklotet om han behövde mig där.

Jag hänger mig för kärleken

Hade en fin kväll igår, trots att när vi cyklade hem i kolsvart mörker genom skogen fem km så var jag vettskrämd. Men vi åkte fyrhjuling, badade och satt vid en mysig brasa och grillade marsmallows.

Och nu ska jag precis kliva ur sängen och göra frukost. Sen ska jag städa hela huset för ikväll blir det grillkväll här.

Somriga dagar

Idag mötte jag upp Nadja efter halv två, vi gick till Perfect och åt kycklingsallad till lunch. Gick till second hand där jag fyndade en liten grön-beige jacka som jag tycker passar utmärkt när våren kommer men även lite kyliga sommarnätter. Därefter gick vi till sjön och lade oss på en brygga i hettan, lyssnade på musik och pratade till klockan var fem. Nu är vi här hemma och bakar muffins, ska äta lite kvällsmat och sen ut på cykeltur till Ramstorp där vi ska träffa Lydia.
Där blir det bland annat topless-kvällsdopp, grillade marsmallows och muffins

Bara så länge våra hjärtan klarar av att slå

En ganska sömnlös natt med många mardrömmar, lugn frukost framför Desperate housewives och nu fortsätter jag förmiddagen med att lyssna på Känn ingen sorg-albumet. Åh det är så fint, bäst tycker jag om Nu kan du få mig så lätt och Gårdakvarnar och skit.

Lay down beside me

Dagen har mest bestått av mysiga filmer och mängder te i mysfilten. Lite promenader i regnet med hunden och lite lekande.
Imorgon får jag träffa bästa Nadja igen, ska bli så skojigt.

När det regnar

Dagar som dessa gillar jag, när regnet hänger i luften och man inte behöver ha dåligt samvete över att man sitter inne. Dessa dagar som man bara kan kura ihop sig i soffan med en filt och tusen koppar te och mysa framför filmer. Allra bäst tycker jag Astrid Lindgren passar sådana här gråa sommardagar. Så där befinner jag mig nu.

Annat som är mysigt att göra dagar som denna:
baka (och bjuda över en vän)
läsa en bok
lyssna på musik
skriva allt vad man tänker på

Kärleksillusioner

Hade en toppenkväll igår med Julia. Vi pratade väldigt mycket, drack te och åt choklad, gick ut med vovven och såg en hemsk film. På det fick jag mardrömmar och har nyss vaknat upp och tänkte fixa mig en god frulle.

Lördag

Idag har jag lekt med vovven, men ikväll kommer min saknade Julia hit! Det ska bli så fint att träffa henne igen, vi ska göra te och prata och bara vara. Det kommer bli mysigt.
Och imorgon kommer Nadja hem, woho.

Her morning elegance

Bloggtips

www.ewatson.devote.se

sjukt snygg klädstil och för övrigt väldigt fina bilder och fina texter!

Om minnesvärda stunder i juli

Lyckan som uppstod när Julia kom tillbaka från Danmark. Vi var ute på kvällen framåt midnatt och gick hur långt som helst. Och skrattade så mycket som helst.

En kväll mötte jag och Nadja upp Julia, Lydia, Karro och Linnea. Vi kvällsbadade, tog med hämtmat till slottsparken och sedan gick vi till Vibjörnsparken och spenderade kvällen där. När allt för många mygg kom åkte några av oss hem till Nadja där vi låg på madrasser och skrattade. Hela grejen avslutades med en kvällspromenad medan regnet duggade och det fortfarande var varmt ute, och så ett spontanbesök på en fest.

Och två dagar efter det träffade jag Nadja igen, tog en promenad i kvällssolen och köpte pizza. Och så somnade vi långt in på natten. Dagen efter spenderade vi vid hopptornet och badade.

Jag tog en förmiddagspromenad i solljuset och gick på grusvägar med diken fulla av blommor, lyssnandes på Håkan Hellström.

En eftermiddag åkte jag, Julia och Nadja ut till Ramstorp med väskorna fulla av mat och badkläder. Väl där åt vi grillat och åkte flak bakpå en fyrhjuling och badade topless medan solen gav sina sista strålar över sjön. Sedan fortsatte vi kvällen med kladdkaka, te och Snövit. Och allt detta blev en spontan-övernattning. Lyckorus.

Ett par dagar senare kom äntligen dagen Sofia och jag väntat på. Klockan åtta lämnade vi Finspång och körde mot Öland. Där såg vi Linda Bengtzing och träffade på utklädda människor.

Vi hyrde trampbil och det var hur kul som helst. Vi spenderade kvällar på stranden

Åkte på utflykter, solade varje dag och gick på restaurang. Spelade kubb på stranden när kvällssolen sken och vi vann.

Jag vet att jag är din

Inatt har jag inte fått många timmars sömn, men vad gör det när man har en babyvalp ligga och snosa vid halsen och en katt vid fötterna.

Tell me your deepest secrets and biggest fears

Har varvat dagen med hund, Notting hill medan åskan bullrade och nu tittar jag på föräldrarfällan med varm choklad.

Braver soldier

Idag har jag mest suttit i solstolen på förmiddagen när solen var framme. Vid tre åkte vi och hämtade en liten baby, som heter Milton. Så hela eftermiddagen har jag haft fullt upp.

Om förväntan och drömmar

Efter en skön dusch och två spännande avsnitt av Pretty little liars tänkte jag nu sova, och imorgon tänkte jag vakna utvilad och äta en riktigt god frukost och ha en riktigt lugn morgon. För imorgon är en alldeles speciell dag och jag är så längtansfull så det spricker nästan.

Vi har blivit tyngdlösa i mörkret

Idag åkte vi genom öns vackra landskap längs landsvägar och blommiga ängar och stenmurar och så lämnade vi Öland bakom oss. Det har varit en riktigt fin resa med bästis, men det ska ändå bli skönt att komma hem.

Skinny love

Ikväll har vi ätit på restaurang, åkt trampbil, gått på stranden och spelat kubb och nu sitter vi och pratar lite. Fin kväll.

Maybe I fell in love when you woke me up

Idag var vädret lite halvdant så vi åkte till Ölands norra udde och gick upp i fyren, det var svindlande höjder.
Ikväll ska vi gå på restaurang så jag har på mig min nya plisserade kjol jag köpte igår.

Där rosorna är röda som kärleken och havet glimmar som glitter.

Idag var vi som sagt vid poolen och fick leka av oss. Nu har vi tagit en snabbdusch och ska ta en tur till byxelkrok och titta lite i bodarna där.

Igårkväll var vi ute, spelade kubb och tog en promenad. Och idag ska vi till Nordpolen och bada i poolen och leka i skeppet. Awesome.

Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav

Haft en heldag på stranden och pressat i solen och badat i det några grader varmare vatten. Tagit en drink på after beachen i solskenet oxå.

Dance our tears away

En sommarkväll som denna passade vi på att hyra cykelbil och köra runt campingen, kul som tusan och bra träning för den delen oxå.

Illusioner

Idag tog vi en liten roadtrip till Löttorp, kollade runt på gatorna och när vi kom tillbaka var det strålande sol och blå himmel. Så vi har legat på stranden till eftermiddagen och precis duschat.

Filmtips

The perks of being a wallflower

Om rosa himlar och långa stränder

Det går inte på nåt sätt att beskriva hur fint det är här, inga bilder som är rättvisa och inga ord som passar.
Men vackert är det och där satt vi ikväll när vågorna slog mot stranden.

Sure I can accept that we're going nowhere, but one last time let's go there

Nu kan du få mig så lätt

Igårkväll var vi som sagt och tittade på Linda Bengtzing, riktigt bra faktiskt. Efter det satt vi och pratade lite och så gick vi och lade oss vid tolv.

Idag tog vi lite sovmorgon, åkte till sportrean och valles, där jag köpte en ny tavla till mitt rum! Nu har vi precis ätit och ska dra ner till stranden :)

Som en tavla över rätt och fel

Gå ner på stranden, se himlen ändra färg och solen skina över allt. Se hur havet är stilla och höra fåglarna sjunga. Känna den svala sanden mellan tårna och se hur fint allt är.

Gör det du blir lycklig av

En heldag på stranden och after beach efteråt, nu ska vi duscha och fräscha upp oss. Ikväll kommer Linda Bengtzing hit så då ska vi checka in scenen lite grann.

Bloggtips

www.floras.devote.se

Men kärlek skonar ingen

Sommardag och sommarvind

Idag har vi pressat i solen från morgon till eftermiddag, fått lite brända ansikten och svarta magar i princip. Badat i iskalla havet och ätit glass.

I detta ögonblick är vi oändliga

Där ögonblick blir till evighet

Igårkväll gick vi lite på stranden och åh det var så vackert.

Idag vaknade vi upp klockan nio till solsken och blå himmel, åt nybakade frallor till frukost och gick till beachen klockan tio. Nu har vi nyss ätit lite lunch och ska duscha, åka till byxelkrok och handla och så får vi se vad som händer efter det.

Luften bor i mina steg

Från att vi kom fram har vi gått flera varv runt campingen, tittat lite i affärer och gått på stranden.
På kvällen tog vi en springtur som slutade med att vi sprang till stranden och hoppade i havet med kläder på. Det var så skönt och härligt.

Blomstrande ängar längs långa landsvägar och havsutsikt

Klockan sju imorse fick vi gå upp och duscha, äta och allt sånt. Fyrtiofem minuter senare åkte vi ut ur Finspång och styrde mot Öland.
Åkte över bron med lyckorus i kroppen och bra musik i lurarna. Och nu har vi världens finaste utsikt från bilrutan.

Lite arg lite ledsen men mest så jävla glad

Lydia och jag åt sallad igårkväll, kvällsbadade i ljummet vatten och promenerade på Finspångs gator. Vid midnatt kröp vi ner i sängen och somnade snabbt. Och imorse fick jag krama henne hejdå, åh vad jag kommer sakna dig.♥

Idag har jag mest varit nervis och haft resfeber, sprungit runt och packat och fixat och förberett. Och så har jag oxå bara myst i sängen med en kopp te och bra filmer. När jag fick köra bil förut så försvann dock nervositeten, men ändå känner jag mig lite känslomässigt ostabil.
Om ett tag kommer Sofia hit, vi ska åka och köpa godispåse till roadtripen, det kommer bli mys.

Från en väldigt lyckad kväll

Du var solskenet

Idag har jag mest pressat i solen, men snart kommer bästa Lydia hit och då ska vi först äta lite gott och sen ska vi kvällsbada. Perfekt kväll.

när tiden är rätt ska jag plocka upp dig

Efter ett repris-avsnitt av Allsång på skansen gick vi och lade oss i dubbelsängen framåt två, tätt och mysigt var det. Och efter att vi skrämt upp varandra lyckades vi sova ett fåtal timmar, framåt nio gick jag ut på morgonpromenad med voffsingen och efter det åt vi frukost.
Med grillad mat, vinglas och gul tegelvägg kändes det som om vi var i Italien.

Tog fyrhjulingen till sjön

Och nybadad, glad och lycklig.

Jag har lämnat allt som tynger mig

Vi har ätit grillad mat, vi har åkt fyrhjuling och vi har badat topless och vi har simmat i kvällssolen. Vi har sett Disneyfilm och ätit kladdkaka och gått nattpromenad med vovve. Och nu blir det spontan övernattning.

Sommaridyller och landsvägar

Nyduschad och med min randiga klänning åkte vi ut till ramstorp. Köttet ligger på grillen och kvällssolen strålar.

Om solskensdagar och sommarpromenader

Idag har jag vaknat helt utvilad, jag har ätit frukost i solskenet. Jag har gått en lång promenad och postat brev och jag har stannat förbi biblioteket och jag har gått långa vägen hem igen och jag har haft musik i lurarna hela tiden och jag har känt hur fint livet är.

Jag ska äta fruktsallad och lite jordgubbar och jag ska ligga i solstolen resten av dagen. Ikväll ska jag åka ut till en väldans fin plats och spendera kvällen där med mina änglar. Vi ska grilla och vi ska prata och vi ska skratta och kanske att vi ser en Disneyfilm eller två. Och vi ska bada i sjön lagom till solnedgången och jag kommer vara fullständigt lyckligast i världen.

Om solsken och blåa himlar

När man har sommarlov och framför allt dagar som denna, när solen lyser och det är varmt och himlen är blå, då är det inte lätt att uppdatera bloggen.

Igårkväll åkte jag till Nadja för att sova där.
1. Vi tog en promenad till Ica och strosade runt.  2. Köpte en spontanpizza

3. På kvällen myste vi i sängen med ett fint täcke  4. Och jag hade på mig en mysig tröja

Idag åt vi frukost i solskenet, promenerade till bönnern och badade en lång stund. Har nyligen kommit hem och ska fortsätta med min packning, för hela det har stannat upp. Ikväll ska vi äta grillat och jag ska nog bara ha en myskväll med mig själv.

We've come so far too give up who we are

Idag har jag fått näsblod, övningskört i spöregn och blivit tvungen att vända tillbaka när ett träd blockerade vägen. Jag har tittat på reprisen av gårdagens allsång där Håkan var med och känt ruset av lycka. Jag har gosat ner mig i sängen med filtar och Grey's och jag har börjat med min packning så smått.
Och nu ska jag resa mig ur sängen, duscha och skriva lite. Sen får vi se var och hur och när kvällen slutar.

Hälften som älskar exploderar

Igår badade vi i kvällsljuset, det var riktigt skönt och jag hoppade från hopptornet och kände sånt adrenalin när man var i luften och det var ett skönt lyckorus. När vi hade torkat till begav vi oss till Perfect och köpte med oss mat, slog oss ner i slottsparken och åt och pratade. Sen styrde vi stegen mot Vibjörnsparken där vi satt i gräset och pratade och hade roligt. Kände värmen trots att solen gått ner.

Vid elva cyklade vi hem till Nadja och vi hade så mysigt där med mycket skratt.

Och vi midnatt begav vi oss ut på en nattpromenad, kände lyckoruset i kroppen och var så himla glad.

Jag somnade inte förrän två inatt och på hemvägen kunde jag inte sluta le, bästa sommarkvällen på länge. Nu ska jag få i mig lite frukost och sen åka på ett möte vid tolv. Annars idag känns det som att jag kommer försvinna in i min egen värld, det är en sådan dag.

När klockan blivit sent och solen gått ner

Igårkväll kunde jag sitta ute ända till halv elva och solen hade fortfarande inte gått ner helt, det var fint.
Idag har jag endast legat i solstolen eftersom solen varit starkare idag vilket resulterar mer färg. Mer nöjd. Nu tittar jag på Grey's och ska börja fixa mig lite sen. Packa badkläder och en varm tröja så man slipper frysa ikväll. Kvällsbad och äta ute och leva ut sommarkvällen till max. Med de bästa.

Om sommarvindar och sommarljus

Dagen har till viss del spenderats i solstolen och framåt eftermiddagen tog jag cykeln till Nadja. Vi gick till centrum och tog en glass och sen gick vi en promenad innan vi kom hem igen. Där satte vi oss i sängen och tittade på Skönheten och odjuret, en bra historia egentligen. Skönhet sitter inte alltid på utsidan.

Sen åt vi lite kvällsmackor och efter det tog jag cykeln hem i kvällssolen. För tillfället sitter jag ute på altanen och lyssnar på musik i mysigaste filten. Imorgon planeras det för bad, "restaurang"besök och sen sommarkväll. Sånt att se fram emot.

Boktips i juli

För bara ett par veckor sen fick jag hem denna bok skriven av Katarina Sandberg.
Den handlar om 19-åriga Cassiopeja Svensson som precis flyttat till Stockholm för att läsa juridik. Hon tror att kärleken är något Hollywood har hittat på och är en sådan person som nästan spyr på klyschor om kärlek. Tills hon själv bli kär. Boken handlar om svartsjuka, om att älska någon som älskar någon annan, och om att vara ung i huvudstaden.

Mellan sidorna i boken hittade man så fina stycken

Den var lättläst och levererade många igenkänningsfaktorer samtidigt som språket var så himla fint. Tips tips!
(Bild 2-4 är lånade från Floras blogg)

Du och jag och sommaren

Som sagt, en lazy day i solstolen. Fått mer färg och känner mig inte lika blek. Framåt kvällskvisten tog jag en promenad med Klara och så åt jag tacos när jag kom hem. Nu myser jag i soffan med film och favoritpyjamasen.

Morgondagens planer hittills är frukost ute i solskenet, övningskörning och biblioteksbesök.

Imaginary flights

Idag har jag en lazy day i solstolen och ikväll ska vi äta tacos och jag ska ha lite filmmys. Bra söndag.

Oavsett vad som händer så är allt underbart

Hade bästa kvällen på länge igår. Cyklade till Nadja, för att vi sedan skulle springa och möta Julia som äntligen är hemma igen efter tre veckor
1. Vi tog promenad runt hela Finspång. 2. Bästa Julia och jag

3. Nadja och jag under kvällspromenaden. 4. En jättefin kväll

Kom hem runt tolv inatt efter som sagt en promenad runt hela Finspång. Bara pratat och pratat och skrattat. Lyckorus på högsta nivå. ♥

Om sommarvärme och soliga dagar

Idag fick jag en lång sovmorgon, åt en god frukost i solskenet. Övningskörde på förmiddagen. Tjänat pengar genom jobb i trädgården. Solat och badat med Nadja. Är hemma nu en sväng och ska äta och duscha och sen ska jag åka till Nadja igen så ska vi ha lite myskväll.

I mitt huvud är vi inte sådana som i slutet får varandra

En kväll med grillad kyckling, bbq-pomme och tzatsiki, skrivande och en skön dusch. Nu tänkte jag lägga mig i sängen med min bok och en kopp chai-te. Kanske avsluta kvällen senare med ett Grey's-avsnitt.

För övrigt är jag sjukt taggad på denna film som snart har premiär. Förväntningarna är höga och jag tror på den, kommer bli amazing.

Jag går inte isär när jag går med dig

om fina minnen och sommardagar

Jobbat min sista dag idag, har officiellt sommarlov nu. Idag har jag mest gjort ingenting, tittat på lite film eftersom solen inte tittat fram förrän nu. Nu sitter jag och tittar på "gamla" kort och upplever minnen igen.

Om när vi åkte igenom Norrköping och ut på landsvägarna för att ta oss till fina Arkösund
Om när vi åt grillade hamburgare i kvällssolen
Om när vi hade havet som utsikt och kvällssolen som lyste så fint
Om när vi tog så mycket kort på bryggan och skrattade så mycket att man vek sig
Om fina dagar i skärgården när man var glad och lycklig och hade de bästa personerna med sig.

Sommarlov, och nu väntas lata dagar med sena frukostar (?) i solskenet. Ialla fall hoppas jag på det. Nu när man inte behöver bry sig om tiden och man kan vara uppe hur sent som helst utan att behöva gå upp halv sju på morgonen. Att vara spontan och impulsiv och träffa vänner hela tiden och bada och gå i shorts och utan tröja även om värmen inte är den bästa. Bara för att det är sommarlov.

Som en dröm

Jag vill ha 1940. Karnevaler, gamla klänningar, gamla bilar, gamla svartvita filmer. Inga mobiltelefoner. Jag vill ha den gamla goda tiden.

Sweet apple pie and green chai

Igår köpte jag två nya te som jag inte kunde motstå. Green Chai som smakar jul tack vare kanel, nejlika och kardemumma. Och så sweet Apple pie med äpple, kanel och vanilj. Doftar som en äppelpaj. Båda ekologiska varav apple pie är rött te.

Nobody knows where we might end up

Ett par bilder från igår. Idag var vi som sagt i badhuset med barnen, det gick bra men nu är jag helt slut. Så jag ska lägga mig i soffan med The notebook och dricka te. Senare idag ska jag träffa my wife.

Du har mitt liv i din hand

Dos fotas från idag. Jag ska ut och köra bil och sen ska jag packa badkläder, wiho.

Vi satt i gräset som växte i takt med himlen

Två jobbdagar kvar varav imorgon vi ska åka till badhuset (please save me) och på fredag får jag sluta tidigt och sen har jag sommarlov for real och en hög med pengar!
För tillfället stoppar jag i mig lite mat i väntan på att Nadja ska komma. Förmodligen går vi ut en sväng om jag känner oss rätt. I eftermiddag ska jag övningsköra och ikväll ska vi iväg en sväng men det kan jag berätta om nån annan dag!

Ge ingen tid till ånger, det blir bra vad som än kommer

Det finns alltid något äkta att hålla fast vid. Håll det hårt och släpp det aldrig.

Blå regnjacka och röda läppar

Om sånt att längta efter

Ölands-resa om mindre än två veckor till älskade Böda sand. Åka genom Sverige, över långa Ölandsbron och åka igenom öns vackra landskap tills man når toppen. Tio dagar i husvagn, på stranden med en bra bok och musik i lurarna. Promenader runt campingen och joggingturer i skogen, vara uppe till småtimmarna. Gå barbent, köpa nybakat bröd på morgonarna och glass på eftermiddagarna. Åka till Valles och köpa godispåsar, åka på cykelutflykter och gå längs stranden. Bada i havet och känna sanden på fötterna på sommarkvällarna. Och det bästa är att jag har min bästa vän med mig.

Att komma bort från lilla Finspång. Att inte tänka på det som händer här, utan att bara leva i nuet där borta, någon annanstans. Tänka positivt för allt kommer vara så fint och bra.

Spendera tid med sina bästa och bara vara och njuta av sommarlovet. Cykelturer, åka och bada i en sjö. Äta glass på torget, ta spontana turer överallt och vara impulsiv. Göra det man blir glad av och mår bra av med de man älskar. Sena sommarkvällar utomhus. Sena kvällsbad. Inte tänka på något negativt för man får så mycket positiv energi.

Leva festival-livet i fyra dagar. Bara en timme och lite till bort från Finspång men ändå känns det längre bort. Återigen bo i husvagn med sina bästa vänner. Stå framför en scen och dansa och sjunga med till artisterna, gå festivalklädd och hitta ny inspiration. Få nya krafter.

Augustifestivalen som blivit lite som en tradition. Att hoppas på bra väder, åka in till Norrköping och vara bland folk. Lyssna på artisterna även om de inte är toppenbra, vara med sina bästa vänner och ha roligt. Gå ner till strömmen och titta på fyverkerierna och känna lyckorus och allt är bara underbart fint.

Att låta sig fyllas av lycka och känna sig euforisk eftersom allt är så fint. Att skratta tills man får ont i magen, känna att allt är bra och att man är fri. Lyssna på musik som man blir peppad av och bara vill leva livet.

Bara en dag

Idag har jag lekt för fullt med barnen samtidigt som jag varit dödssjuk. Så nu ska jag kurera mig, äta mormors hembakade mackor och dricka te och titta på Lost.

Rädd för att upptäcka att det här var det bästa trots allt. Nu kan jag ju fortsätta drömma om att det finns något annat, bättre, större. Men om jag rymmer och detta något inte finns: vad har jag då?

Första Juli

Denna dag spenderades på jobbet, fast vi åkte in till Norrköping på en liten utflykt till en fin park. När jag hade slutat åkte jag ut till Lotorp för att träffa min enormt saknade Lydia, två veckor sedan vi sågs sist och nu var det underbart.

Vi spenderade några timmar vid sjön, badade (för tredje gången i år) och sen bakade vi muffins, drack chailatte och tittade på Harry Potter. En fin dag med en fin vän. Och nu är jag hemma och tänkte duscha och sen göra varma mackor!

Och ja, en ny månad. Vilket innebär, glädje och lycka. No negative thoughts. Denna månad kommer bli bra, den kommer bli fin och underbar. Med mycket lyckorus och många morgonar i solskenet med en smaskig frukost eftersom sista jobbveckan började idag.