oncontextmenu="return false"

det brinner i bröstet varje gång

Hade en lyckad kväll igår med mycket dans och färg osv. Idag har jag mest tagit det lugnt efter tre dagars håll igång. Ska iväg och äta lite med Emma snart och sen titta lite på film ikväll.

take a leap of faith

Lördag, igårkväll var vi en sväng hos Emma och sen drog vi ner till Joans. Dansade och flängde omkring som vanligt. Idag har jag varit på jobbet och sedan förberett lite för ikväll. Ska strax hoppa in i duschen och sen få lite tacos innan vi är på't igen ikväll med neon party.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Fredag, hade en väldigt rolig kväll igår. Träffades här en kortis innan vi åkte ner till Hugos och åt middag samt körde musikquiz. Riktigt kul som sagt! Efter det fortsatte festandet, och sedan gick Emma och jag hem hit och sooov. Lagade pancakes till frulle och nu har jag precis ätit. Ska fixa till mig lite så ska jag gå en sväng på marknaden med bruden min.

vi får vara unga tillsammans igen

Torsdag, igår blev en liten off-day/vilodag. Hade filmkväll med Lydia och Emma, lagade lite mat och tittade på Aladdin. Idag gick jag upp tidigt pga en utbildning till jobbet som var på förmiddagen. Det gick tipptopp, och efter det hade vi lite klassdag. Åt på grillen med tjejerna, var en sväng på jobbet och har varit hemma nu ett tag och laddar upp för ikväll. Har fixat mina naglar bl.a. Ska äta på Hugos med tjejerna och ha musikquiz så det blir nog riktigt bra!

najz

Gårdagen var riktigt härlig! Nu är studentveckan igång äntligen

1000 forms of fear

Nu sticker jag iväg till skolan snart med min lille mysse! Mösspåtagning väntar och sedan tänkte vi äta lite lunch på perfan innan vi drar hem och fixar för ikväll!

it's been a long day without you my friend

Måndag, igår var jag mest hemma. Solade lite när det gick, kollade fotbollsmatch osv. Idag var ju tanken att jag skulle gå upp klockan åtta och bege mig till skolan men på nåt sätt försov jag mig till halv elva och sedan var det ingen mening med att dra dit eftersom att betygen är satta.. Så jag har chillat hemma idag, precis ätit pannkakor och ska snart hämta mitt studentband! Imorn börjar det, mösspåtagning för hela slanten och jag kunde inte vara mer taggad!

Karpathos part IIII

På tisdagen åkte vi på en utflykt till Olympus som ligger relativt gömd i bergen.

Folket där går runt i de traditionella folkdräkterna. Slöjorna på huvudet avgör vilken
relationsstatus kvinnorna har. Svart = gift och vit = ogift. Smart.
Fick en guidad historisk vandring. Här är Mariakyrkan som var storslagen inuti

Prästen chillar

Här var vi inne i prästens hus och på bilden är prästfamiljen

Återigen en fin liten kyrka och återigen fick jag strike a pose

Tillbaka i Diafania (som betyder "klart" på grund av det klara vattnet) där båten tog oss
tillbaka till hotellet igen. Tog mest en milkshake där och satt på stranden en stund.

Övriga dagar när vi inte gjort nåt speciellt (= när jag inte haft med kameran) har vi i stort sett bara legat på stranden, gått ut och ätit och strosat runt lite. Har varit en välbehövlig vecka när jag fick släppa allt vad skola och jobb heter och ladda upp inför studentveckan nu! Kunde heller inte vara mer lämpligt än att vila upp sig i Grekland, måste vara det bästa av länderna jag vet.

Karpathos part III

Vandrade runt i huvudstaden en kväll. Fick order om att strike a pose här. Vad gör man inte.

Åt på restauranger med utsikt över hamnen/havet/staden i princip varje kväll

Vandrade upp till en kyrka som låg borta vid hamnen med väldans utsikt

Kände i princip att här vill jag begravas när jag dör pga så vackert

du får släppa taget nu.

Lördag, förmiddagen och några timmar framåt spenderades i solstolen med Emma vid min sida. Det var mycket trevligt, taggade massvis till kommande veckor osv. Vid fyra åkte jag till kyrkan och hjälpte till där, tog en promenix hem och åt kycklingsallad och nu tittar jag A walk to remember och äter jordgubbar!

Karpathos part II

På söndagen hyrde vi en bil och åkte runt halva ön ungefär.
Passerade t.ex massvis små fina kyrkor som låg utspridda längs vägarna.
Utsikt och en kyrka från en strand som hette Pyga nånting-nånting.
Det kristallklara vattnet var bland det bästa ändå.

Karpathos part I

Utsikt från hotellrummet. Bodde på Alimounda Mare som för övrigt var jättebra.

Små fina målade gränder nästan överallt

Solnedgång i Karpathos stad/Pigadia

wilder mind deluxe

Fredag, var på resande fot i stort sett hela dagen igår. Kom hem till firret vid sju och då drog jag och jobbade direkt, hur jag nu orkade det, men så nu är det avklarat. Somnade ganska så skönt igårkväll också och har vilat ut ordentligt idag. Tagit igen lite serier, städat mitt rum och lagt in bilder från kameran har jag hunnit med hittills idag. Ska ut på en promenad med hunden strax och sedan träffa Ems som fick körkort igår♥ Kommer komma upp bilder vartefter här från resan!

Du klarade livet

De senaste två dagarna när jag inte bloggat har vi bara legat på stranden och solat! Idag gick vi upp tidigt och åkte på utflykt! Åkt båt och buss till Olympus. Skapligt fin liten by i bergen, fick en historisk rundvisning. I liked it. Minus var maten som nästan fick en matförgiftad. Ska lägga oss i solen en stund nu. Imorn är sista dagen här så då ska vi bara pressa på stranden hela dagen.

Och världen fortsätter snurra

Idag hyrde vi en bil och åkte runt ön. Såg en hel del fint, klarblått vatten och små fina kyrkor. Hunnit ligga en stund vid poolen oxå nu på eftermiddagen! Eftersom att storleken på bilderna blir fuckade när jag skriver via mobilen blir det nog mest inlägg utan bilder.. Men desto fler när jag kommer hem!

Söker dom som vill stanna

Inatt har vi sovit ut, varit på informationsmöte på morgonen och bokat en utflykt till olympus. Legat på stranden hela dagen, har badat i havet. Kallt men svalkande och skönt!

Nu flyger jag

Yo. Åkte hemifrån vid halv två inatt. Det hela gick bra till en början, vi checkade in och så. Sen från ingenstans börjar jag att spy, så har gått på tom mage sen igårkväll.
Vi är iaf framme! Älskar hotellet, bor precis vid stranden. Ligger redan vid poolen och jobbar på brännan. Ikväll går vi nog bara ut och äter och sen somnar pga för många vakna timmar nu!

I don't ever wanna feel like I did that day

Onsdag, vaknade halv åtta idag. Åt frulle och pluggade på lite till mitt delegeringsprov som jag gjorde vid elva. Fick alla rätt så nu kan jag officiellt ge ut medicin i sommar! Känns skönt att ha det avklarat så kan jag bara relaxa nu en vecka. Har givetvis fortsatt att packa lite, tränat, sagt hejdå till både Cissi och Emma. Sådant svider i hjärtat. Nu är jag hemma, ska laga tacos kvällen till ära och så duscha osv. Tänkte försöka få några timmars sömn innan vi ska åka till Stocket mitt i natten.

grät och grät tills tårarna var slut

Tisdag, sista dagen i skolan för denna vecka, och i övrigt för min del ett tag. Var på skolan åtta pga vi skulle ha lektion men vi gjorde ingenting alls, så halv nio gick jag till jobbet. En timme senare åkte Lyds, Ems och jag till stan och kollade runt en sväng. Kom hem lagom till svenskalektionen, nya uppgiften på bara två veckor typ, är att göra en film. Så vi tre ska försöka spela in ett matlagningsprogram om två veckor.
Känns som det varit en intensiv dag, ska iväg på jobbmöte snart om sommarjobbet, sedan ska jag plugga lite och fortsätta packa. Sa hejdå till Lydia förut oxå som åker till Paris, den separationsångesten azz..

I'll tell you all about it when I see you again

Måndag, var verkligen helt borta när jag vaknade och undrade vilken dag det var. Men har haft både en kort och en bra dag i skolan. Hade lite klassråd först, pratade mest om studenten. Sedan hade vi sociologi och vi blev klara med uppgiften, det måste vara den sista uppgiften vi skickar in någonsin. Känns både sjukt och bra. Emma och jag lunchade på perfect och nu är jag hemma. Ska plugga lite delegering, fortsätta packa resväskan (sjukt igen) och sen fixa lite för imorgon!

when you let it go - go out and start again

Lördag, idag gick jag upp tidigt och åkte till kyrkan. Hjälpte till med lite caféförsäljning tillsammans med Lydia och Julia, det var riktigt roligt och skönt med blå himmel och sol! Vid lunch åkte jag in till stan med mams, uppdrag att hitta skor till balen och studenten, båda fixades och jag fick hem en ny bikini också som är passande till resan nu. Ligger och tittar på Grey's, ska få lite grillat ikväll och annars blir det lugnt, tänkte vila ut efter den här veckan bara.

“May the wind under your wings bear you
where the sun sails and the moon walks.”

Fredag äntligen då! Sov så sött inatt så det var jobbigt att stiga upp, men fick ett bättre avslut än väntat på denna vecka så det var skönt. Satt kvar i skolan till lunch och pluggade lite, sedan åkte jag hem och ja, nu är jag hemma. Ska se nya tvd nu och sen får jag se vad jag styr med!

I give, you take. Some things never change

Torsdag, drog till skolan till nio för att plugga lite, ett litet tandläkarbesök efter det och sen hum/sam. Åkte till jobbet en sväng efter skolan och när jag kom hem lagade jag lite lunch, tittade på film och sen drog jag till Cissi. Var där och myste en sväng, pratade osv. Kom hem igen och pluggade, åkte och handlade och ätit middag med la familia pga pappsen fyller år idag♥ Sitter och fixar mina naglar nu med någon gul neonfärg, najs. Ska duscha strax, imorgon har vi engelska på morgonen och jag vill mest skjuta mig själv för det.
Ska ialla fall bli skönt att den här veckan är över imorn, den har gått upp och ner. Då blir det tacomys på kvällen och sen är det bara några få dagar kvar tills jag sticker!

Visste du att Älvsborgsbron går ända till Rio de Janeiro?
Igår började jag halv ett, tog sovmorgon och det var väldigt skönt. Höll mitt nationella tal i svenskan, det gick bra och efteråt hade vi engelska en stund.
Idag hade vi svenska igen på förmiddagen då folk fortsatte med talen, efter lunch hade vi ungdomskulturer och sen gick jag och tjejerna på utbildning om sommarjobbet. Mycket att ta in men hoppas jag ska lära mig allt snart!
Ska äta nu och sen ut och träna en sväng och ladda upp för Grey's ikväll. Imorgon har jag i princip en lektion, känns ganska waste men vad gör man.

people change but they don't change

Måndag, haft en crappy day kan man säga kortfattat. Kom hem genomblöt från skolan vid halv fyra, la mig under en filt och tittade på film. Har lagat mat nu på kvällen, imorgon börjar jag halv ett med nationella tal direkt så det är ingen ansträngande dag direkt.

behöver lite kärlek från fel håll

Söndag, åkte iväg imorse till Vingåker med la familia. Hittade en klänning och en skinnjacka, känns lite kul med nytt! Kom hem vid fyra, blev så fruktansvärd åksjuk så har legat i sängen en stund och nu har jag precis städat mitt rum. Ska ut och träna snart och sen duscha och fixa lite inför veckan då vi dels har sista delen i Nationella och sen ska jag på utbildning till sommarjobbet mitt!

och det är bara våran plats

Första maj, hoppas på lite varmare vår snart. Hade en huuur underbar kväll som helst igår med mina bästa vänner. Grillade hos Frida, dansade, pratade, skrattade, åt efterrätt och tog promenader. Kunde inte avsluta april på bättre sätt och påbörja en ny månad.
Idag vaknade jag vid tio, åt frukost och myste med en film. Vid lunch åkte jag och mormor och plockade lite gullvivor och när jag kom hem var jag så frusen så jag har suttit med te och filt och tittat nya tvd nu. Ska äta plankstek ikväll, känns skönt med fredag trots att det känns som söndag.