oncontextmenu="return false"

Resan mot livets slut och alltings början

Onsdag och idag har varit sista dagen på hela utbildningen nu med föreläsningar! Helt sjukt att vi nått dit och att vi aldrig mer kommer sitta i de där salarna. Lyckades till och med dra mig hemåt tidigare pga återigen insjuknat i förkylning och elände, så jag ska hem och kurera mig. Innan dess var det föreläsning om palliativ vård vilket ju är lite intressant ändå. Imorgon är vi lediga men då står plugg på schemat, och på fredag har vi oxå sista simuleringen på clinicum för utbildningen! Allting går mot sitt slut asså (null)

det bästa som hänt mig

Måndag igen och andra teoriveckan inledd. Gårdagen spenderade jag faktiskt åt plugg, har ju tre års utbildning att repetera till den stora nationella tentan i april. Så sjukt mycket så man inte vet var man ska börja ens. Idag hade vi ialla fall basgrupp och två föreläsningar, nu är jag hemma igen och köpte med mig en god ICAsallad hem som jag ska äta till farmen sedan efter man har tränat, mm.. Imorgon står simulering på schemat och då är vi återigen på Vrinnevi!

the sun is still in the sky and shining above you

Lördag och oj vad hektisk dag. Skulle till frissan halv 12 och precis som vid möhippan så ringde inte alarmet, vaknade alltså vid 11 och fick stressa iväg. Fräschade upp håret till bröllopet, lite ljusare botten och en toning över det och tyvärr några cm på längderna som jag alltid hatar (obs ej bilden). När jag kom hem så pluggade jag lite innan jag lagade kvällsmat och gick ut med hunden. Och nu ligger jag och myser framför en film! (null)

Nöj er aldrig

Fredag och äntligen helg! Så skönt med tanke på hektisk vecka och att jag blivit sjuk. Så det kunde ju inte komma mer lägligt med lite helg. Idag har vi haft akutdag på vrinnevi då vi gick runt i olika stationer där vi fick hålla på med bl.a A-E bedömning, akutvagn, luftvägar, simulering och immobilisering. Lång dag men faktiskt rolig! Nu tittar jag på Grey’s och sen ska jag ut och gå, laga mat och sen mysa! (null)

Livet hann ifatt oss men jag älskar dig än

Onsdag och idag har det varit heldag i Linköping med föreläsningar, åkte halv 8 och kom hem vid 17 så var helt slut i hela kroppen. Men har tränat ändå och nu ligger jag i soffan och ska kolla Farmen! Längtar så mycket till helgen så man får sova ut lite.  (null)

Ni är mitt hjärta

Fler bilder från i helgen! För övrigt började skolan igår med en rivstart i Linköping. Två intensiva teoriveckor väntar nu innan det blir blandat med praktik och uppsats.

Vi är alltid oövervinnerliga

Igår var det alltså dags för Fridas möhippa!! Kvart i sju bar det av från Finspång, överraskade henne och så gick vi och åt frukost på ett supermysigt ställe. Efter det fick Frida massa uppdrag, sedan blev det lunch och poledance vilket var askul, efter det fixade vi oss för kvällen och så blev det middag och besök av en sexkonsult höhö. Efter det var det fest! Slutade med utgång och så kom vi i säng vid 3 på morgonen. Sådan bra helg verkligen.  (null)

Nu flyger du som en ängel

Fredag! Reste som sagt hela dagen igår och dessutom blev planet lite försenat vilket inte var kul, men hem kom vi ju ialla fall! Var hemma runt 22 och var helt slut då, så gosade lite med katten och somnade sen. Idag gick jag upp relativt tidigt för att lämna prover på sjukan, sen har jag gjort lite ärenden och packat upp. Hämtat hunden och bara myser med honom, kollar ikapp serier och tar det lugnt innan jag ska träffa tjejerna ikväll och smida lite planer! (null)

(null)

Om ett slut övergår i en början

Onsdag och det är sista dagen och framför allt har det varit finaste dagen på nog hela veckan! Helt klarblå himmel utan ett moln, och vi har legat på stranden, jag tog ett sista dopp i havet och vi har spenderat eftermiddagen på taket. Hur skönt som helst. Nu är det bara lite packning och middag som gäller ikväll. Imorn blir vi hämtade på förmiddagen och sen väntar hela processen på flygplatsen och landar i Sverige gör vi på kvällen. Så det blir resande hela dagen imorn, men alltid lite skönt att komma hem ändå! (null)

Länge leve oss två

Måndag och idag var vi på stranden på förmiddagen medan solen sken, vid lunch började det molna på så då köpte vi lunch och låg sedan på takterrassen. Framåt kvällen innan middagen tog vi en långpromenad, så fina solnedgångar över bergen alltså så drömmen hade ju varit att stå högst där uppe.

Heaven is a place on earth with you

Jag ramlar aldrig dit igen

Svårt att hålla koll på dagarna på semesternnn, men idag var det molnigt på förmiddagen så då passade vi på att gå en promenad och strosa lite i affärer, och lagom till lunch sprack det upp så vi lade oss på takterrassen resten av dagen, riktigt skönt! Oturligt nog gick min bikinitopp sönder så framåt kvällen gick vi på jakt efter ny bikini och sen vart det lagom för middag! (null)

Här är vi

Första dagen här, vi fick sova ut ordentligt vilket var himla skönt efter igår. Efter frukosten gick vi till stranden och spenderade dagen där med jättefint väder, lyckades även bada ett par gånger! Kallt men uppfriskande. Nu på eftermiddagen börjar molnen komma igen men det är väl lika bra så jag inte tröttnar på solen, om jag nånsin skulle kunna det.

Over the rainbow

En sååå lång daaag.. Halv 6 åkte vi in till flygplatsen och ca 5h på planet senare landade vi på Grancan! Så nu har vi även landat på hotellet i Puerto de Mogan, båda två är helt slut så vi ska gå och äta middag och sen gå och lägga oss. Hoppas självklart på sol och värme imorgon, just nu är hela himlen molnig och det gillar jag icke! (null)

Om jag kunde drömma

Onsdag och idag fick jag en rejäl sovmorgon innan jag gick ut och tränade. Sedan har jag packat färdigt väskan och förberett lite inför nästa termin. Gått och lagt mig tidigt pga supertidig morgon imorn, flyget går vid 08 så landar ändå på plats rätt skapligt! (null)

Lover, where do you live

Tisdag och sista dagen för termin 5 är färdig! Och det betyder 1,5 veckas ledighet till! Dagen bestod av ett omvårdnadsseminarie så det berördes alla möjliga områden, t.ex förstoppning, paranoia, sår och så Malin och jag som hade nutrition. Så nu ska jag äta och kolla Farmen ikväll, imorn blir det sovmorgon och träning och packa klart väskan. På torsdag flyger jag till Grancan för förhoppningsvis lite soool! (null)

För mig lever du

Tjoho, helgen har mest bestått av träning varvat med djävulsk mensvärk och illamående. Idag träffade jag Malin på morgonen för att förbereda inför seminariet imorgon vilket är det sista för denna terminen!  Efter det är det uppehåll och sedan börjar sista terminen eveeer!! Sjukt. Ska kolla igenom presentationen för imorgon och sedan ska jag ut och träna senare.  (null)

Och solen kommer sluka det enda universum vi har

Fredag och idag blev det som sagt en supertidig morgon för att hospitera på avdelning 3. Kändes som vanlig praktik bortsett från att jag bara observerade haha, så får se hur det slutar om jag hamnar där till sist eller ej. När jag kom hem så somnade jag i soffan ett tag givet, sen ut och träna och efter det skjutsade jag in Julia till tåget! Nu har jag ätit, duschat och ska mysa ner mig framför Titanic.
(null)

Vi är som dansande skuggor i solen

Torsdag och idag har jag varit på Vrinnevi för att ha ett möte med avdelning 20 där jag lämnat mitt intresse! Det gick fint och imorgon ska jag till avdelning 3 igen och gå med en sköterska för att få uppfattning om avdelningen så det blir en tidig morgon.. både igårkväll och ikväll så har jag varit hos Julia och haft det såå mysigt! Ätit mat och druckit te och pratat en massa.  (null)

Nu vilar vi oss du och jag

Tisdag och idag har man varit produktiv. Städat huset och plockat bort julen, förberett diverse inför skolan, bakat och tränat!  (null)